Vull posar una reclamació al meu banc, què he de fer?
Pot passar que una entitat bancària violi els nostres drets i no actuï d’acord amb el que estableix la llei. Les faltes dels bancs poden ser de tot tipus, des de no respectar la protecció de dades fins al fet de fer operacions fraudulentes. Sigui quin sigui el cas, el convenient és demanar a l’banc i, per això, el més apropiat és comptar amb experts que sàpiguen com procedir en cada cas.
Qualsevol persona, física o jurídica, pot fer una reclamació a un banc, una altra cosa és que aquesta arribi a bon port. Quan parlem de reclamació a una entitat bancària, podem parlar també d’institucions com caixes de crèdit, establiments financers de crèdit, societats de taxació o establiments oficials de canvi de moneda.
Qualsevol d’aquestes entitats ha d’acceptar la reclamació, sempre que no faltin dades fonamentals, l’assumpte sigui competència de la pròpia entitat i es presenti en el termini corresponent. Si la reclamació és denegada, es pot posar una altra reclamació per escrit dirigida a el Servei de Reclamacions del Banc d’Espanya.
Les clàusules sòl, un tema recurrent en les reclamacions a bancs
Recentment, molts són els casos de reclamacions de particulars per la mala actuació d’un banc en el tema de clàusules sòl. Les clàusules sòl bàsicament són un tipus d’interès que van fixar els bancs quan es realitzava una hipoteca, estant aquesta marcada per l’Euribor en la majoria dels casos de renda variable, però es convertia en variable només en perjudici de client. De fet, la majoria dels contractes on apareixien les clàusules sòl es van fer de forma poc transparent, de manera que avui dia moltes són les reclamacions que tenen èxit.
En qualsevol cas, per saber si la clàusula de el contracte hipotecari va ser abusiva cal estudiar detingudament cada cas, ja que hi ha diversos factors que poden influir. En aquest sentit, el més recomanable és acudir a un despatx d’advocats especialitzat.